Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
«Про свій авторитет маємо дбати самі»
Про своє бачення значимості діяльності судової гілки влади, про зміни у матеріально-технічному забезпеченні місцевих судів, а також поради-побажання молодим суддям та працівникам апаратів судів щодо етапів професійного зростання, форм та методів налагодження діяльності суду, формування позитивного іміджу та авторитету судових інституцій напередодні Дня працівників суду висловлюється Георгій Гончарук, суддя у відставці, колишній суддя Апеляційного суду області:
- Останнім часом у суспільстві точиться багато дискусій про відновлення довіри до вітчизняного судочинства. Звичайно ж, це цілком реальне бажання та життєва необхідність. Тому, долучаючись до цієї теми, хотілося б, виходячи із власного досвіду та багатьох моїх колег-ветеранів, звернути увагу на кілька ключових аспектів.
Служителі Феміди ніяк не можуть розраховувати на повагу до суду певної конкретної особи, яку за причетність до того чи іншого злочину у відповідності до вимог чинного законодавства, покарали, а в окремих випадках ще й на тривалий час позбавили волі.
Навпаки ж, представників судочинства населення розпочне поважати лише тоді, коли переконається, що у судах будь-якої інстанції працюють високопрофесійні фахівці, які своїми справедливими судовими рішеннями завжди утверджують його величність Закон, надійно захищають права та інтереси громадян, які є носіями таких людських якостей, як чесність та порядність, виваженість та повага до людей.
Зрештою, практично у кожного нашого земляка, хто приходить у судовий орган будь-якої інстанції, - якась життєва проблема, горе чи біда. Одного хтось образив чи захопив у нього шматок земельної ділянки, іншому рідна людина у процесі суперечки нанесла тілесні ушкодження, ще один став жертвою шахрая, грабіжника чи крадія.
Тобто, у кожного із відвідувачів судової установи своя біль та клопіт. І з кожним із них зустрічаються працівники апарату суду та судді. Тож дуже важливо при спілкуванні із цими людьми проявляти максимум розуміння та співчуття, готовність вислухати та засвідчити, що вони вчинили абсолютно правильно, коли зважились на позовну заяву, оскільки тільки у судах їх уважно вислухають, ретельно вивчать конфліктну ситуацію і з позицій вимог закону дадуть принципову оцінку діям чи вчинкам кривдника. І тільки такого змісту розмова вселить у відвідувача впевненість, що справедливе вирішення його проблем можливе лише у судовій установі, стане ще одним складовим сегментом для завоювання у даного позивача, а згодом і в його рідних, родичів та земляків поваги до судової гілки влади.
Авторитет судочинства значно зросте, коли ми викорчуємо у наших судах грубість та черствість, намагатимемось створити у приміщеннях судів умови затишку для відвідувачів.
Позитивний імідж суду набагато зросте, коли працівники апаратів судів на робочих місцях будуть перебувати хоча б в елементарній уніформі та з ідентифікаційними «візитками» на верхньому одязі. Це дасть відвідувачам змогу розпізнавати представників судочинства та звертатись до них за всіма правилами етикету.
У залах судових засідань теж має панувати витримка у спілкуванні із учасниками процесу (навіть підсудними), виключна увага до їх особистості та повага їх гідності. Зрештою, кожен суддя чи працівник апарату має взяти собі за правило - ніколи на брутальність не відповідати брутальністю, на образи – образою. Тим більше, що Біблія сповідує, що на зло варто відповідати добром!
Приміщення службових кабінетів та залів засідань, на моє переконання, коридори та підсобні приміщення судів мають бути охайними, чистими та комфортними.
Таким чином рівень довіри людей до судів, авторитет та позитивний імідж судової гілки влади залежить, перш за все, від нас самих, тобто від суддів та працівників апаратів судів будь-якої інстанції. Пам’ятаймо про це!
Занотував Володимир Драюк