Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Один із пріоритетних напрямків діяльності України на сучасному етапі - забезпечення та охорона прав і свобод людини й громадянина, відпрацювання та реалізація у життя відповідних правових форм і механізмів.
Не викликає сумніву, що право на звернення до державних органів, їх посадових осіб, а в окремих випадках – і в міждержавні організації - одне з найважливіших, фундаментальних прав людини й громадянина, невід’ємне та невіддільне від особи право відстоювати свої конституційні права, свободи та інтереси.
Відповідно «Порядку роботи Територіального управління ДСА України у Чернівецькій області», затвердженого наказом начальника цього підрозділу 27.03.2009 року за № 6, звернення громадян підлягають постійному (повсякденному) контролю із дотриманням строків їх виконання.
Упродовж I півріччя 2016 року організація роботи із зверненнями громадян у нашому управлінні реалізовувалась відповідно до вимог Законів України “Про звернення громадян” та “Про доступ до публічної інформації”, Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права громадян на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”, Інструкції з діловодства по зверненнях громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, установах, організаціях незалежно від форм власності, у засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 № 348 та згідно положень, що передбачають порядок організації та проведення особистого прийому громадян у Територіальних управліннях Державної судової адміністрації України, ухваленої наказом ДСА України від 16.05.2012 року № 53.
Реалізуючи вимоги даних законодавчих актів, наше управління систематично проводить комплекс заходів щодо підвищення рівня цієї роботи, в основі якої лежить, перш за все, уважне ставлення до вирішення проблем, з якими звертаються громадяни до управління. Також робимо все можливе для покращення ґрунтовного розгляду питань, що порушують громадяни, та усунення причин, що породжують їх звернення.
На практиці частіше всього виникає помилкове ототожнення різних видів звернень. Тож, щоб уникнути цієї похибки, .необхідно усвідомлювати, що скарга подається у зв'язку із порушенням законних прав та інтересів скаржників або третіх осіб, а заява містить прохання щодо вирішення питання без вказівки на порушення закону. Помилка у визначенні, чи є конкретне звернення скаргою, може призвести до:
1) порушення вимог ст.7 Закону України "Про звернення громадян"
(заборона скеровувати скарги громадян для розгляду тим органам або посадовим особам, дії чи рішення яких оскаржуються);
2) розповсюдження цієї заборони на інші види звернень, заяв та пропозицій.
Основними формами роботи зі зверненнями громадян є контроль за забезпеченням розгляду письмових заяв та скарг громадян; організація прийому громадян керівництвом Територіального управління; надсилання звернень для їх вирішення уповноваженим на те органам; здійснення реєстрації та обліку звернень; узагальнення письмових та усних звернень громадян; підбиття підсумків їх розгляду; вивчення причин, що породжують скарги тощо.
Впродовж I півріччя 2016 року у нашому управлінні перебувало на розгляді 17 звернень громадян, з них: звернень – 7, скарг - 2 та 8 запитів на отримання публічної інформації, що порівняно менше, ніж у першому півріччі 2015 року. Проте, як бачимо, спостерігається більше надходження такого виду звернення громадян, як запит на отримання публічної інформації.
Пріорітетним завданням відповідальних працівників нашого Територіального управління під час розгляду звернень та інформаційних запитів є конкретний розгляд питань, порушених заявниками, надання максимально можливого сприяння у їх вирішенні всебічного та своєчасного розгляду звернень громадян, порушених у них проблем, оперативне вирішення їх, захист законних прав та інтересів громадян та недопущення посягання на них.
Сергій Богдан