Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 14 січня 2009 р. N 14
Київ
Про затвердження Положення
про Державну судову адміністрацію України
Кабінет Міністрів України п о с т а н о в л я є:
1. Затвердити Положення про Державну судову адміністрацію України, що додається.
2. Ця постанова набирає чинності одночасно з Указом Президента України "Про визнання такими, що втратили чинність,
деяких указів Президента України з питань діяльності Державної судової адміністрації України".
Прем'єр-міністр України Ю.ТИМОШЕНКО
Інд. 31
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 14 січня 2009 р. N 14
ПОЛОЖЕННЯ
про Державну судову адміністрацію України
1. Державна судова адміністрація України (ДСА) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України.
2. ДСА у своїй діяльності керується Конституцією ( 254к/96-ВР ) і законами України, а також указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції ( 254к/96-ВР ) і законів України, актами Кабінету Міністрів України, рішеннями з'їзду суддів України та Ради суддів України, цим Положенням.
3. Основними завданнями ДСА є:
Організаційне забезпечення діяльності судів загальної юрисдикції, крім Верховного Суду України та вищих спеціалізованих судів (далі - суди), роботи з'їзду суддів України, діяльності Ради суддів України, інших рад суддів, конференцій і зборів суддів (далі - органи суддівського самоврядування), кваліфікаційних комісій суддів усіх рівнів (далі - кваліфікаційні комісії суддів), Академії суддів;
здійснення матеріального і соціального забезпечення суддів та працівників апарату судів;
участь у межах своїх повноважень у формуванні судів;
удосконалення організаційного забезпечення діяльності судів.
4. ДСА відповідно до покладених на неї завдань:
1) забезпечує належні умови діяльності судів, органів суддівського самоврядування, кваліфікаційних комісій суддів, Академії суддів;
2) бере участь у розробленні проектів Державного бюджету та Державної програми економічного і соціального розвитку України на відповідний рік, Програми діяльності Кабінету Міністрів України та державних цільових програм у відповідній сфері, забезпечує їх виконання у межах своїх повноважень;
3) розробляє і затверджує за погодженням з Радою суддів України єдині нормативи фінансового забезпечення судів та переглядає їх не рідше ніж один раз на три роки;
4) виконує функції головного розпорядника коштів Державного бюджету України щодо фінансового забезпечення діяльності судів,
кваліфікаційних комісій суддів, органів суддівського самоврядування, територіальних управлінь державної судової адміністрації (далі - територіальні управління) та ДСА;
5) вивчає практику організації діяльності судів, узагальнює відповідні пропозиції територіальних управлінь;
6) бере участь у підготовці проектів актів законодавства щодо організаційного забезпечення діяльності судів та інших питань судоустрою;
7) веде статистичний і персональний облік даних про кадри судів, готує матеріали щодо призначення, обрання та звільнення суддів;
8) забезпечує проведення заходів, пов'язаних із складенням присяги суддями, призначеними на посаду вперше;
9) оприлюднює в офіційних друкованих виданнях інформацію щодо ініціювання питання про обрання суддів безстроково, а у передбачених законом випадках - про початок діяльності судів;
10) вивчає кадрові питання апарату судів, прогнозує необхідну потребу у спеціалістах, здійснює в установленому порядку державне замовлення на підготовку відповідних спеціалістів;
11) забезпечує необхідні умови для підвищення кваліфікації суддів і працівників апарату судів, інших органів та установ судової системи;
12) організовує проходження навчальної практики в судових установах і розробляє пропозиції до відповідних навчальних програм;
13) визначає разом з Радою суддів України нормативи навантаження суддів у судах усіх рівнів та розробляє пропозиції щодо кількості суддів у відповідних судах;
14) відповідно до затверджених в установленому порядку мережі судів та чисельності суддів розробляє та затверджує за погодженням
з Радою суддів України типову структуру і штатний розпис судів, подає в установленому порядку на розгляд Кабінету Міністрів України пропозиції щодо визначення чисельності працівників апарату судів, інших органів та установ судової системи, затверджує в межах видатків на утримання судів зведені штатні розписи місцевих загальних судів за поданням начальників територіальних управлінь, а також штатні розписи інших судів за поданням їх голів;
15) організовує роботу з ведення судової статистики, діловодства та архіву судів, забезпечує зведення звітів про стан здійснення правосуддя; контролює стан діловодства в судах загальної юрисдикції;
16) організовує забезпечення суддів опублікованими перекладами повних текстів рішень Європейського суду з прав людини;
17) організовує та контролює діяльність територіальних управлінь, засновує в установленому порядку засоби масової інформації;
18) готує пропозиції до проекту Державного бюджету України в частині визначення обсягу видатків для забезпечення діяльності судів, кваліфікаційних комісій суддів, органів суддівського самоврядування та державної судової адміністрації;
19) організовує проведення планово-фінансової роботи, ведення бухгалтерського обліку у судах, територіальних управліннях та Академії суддів, затверджує їх кошториси;
20) здійснює внутрішній контроль за використанням бюджетних коштів і матеріальних ресурсів в судах та територіальних управліннях, на підприємствах, в установах та організаціях, що належать до сфери управління ДСА, аналізує ефективність використання бюджетних коштів їх розпорядниками нижчого рівня та одержувачами на основі поданих ними звітів;
21) здійснює матеріальне і соціальне забезпечення суддів, у тому числі суддів у відставці, а також працівників апарату судів та державної судової адміністрації;
22) забезпечує у межах своїх повноважень медичне обслуговування та санаторно-курортне лікування суддів, у тому числі суддів у відставці, працівників апарату судів, вживає заходів щодо забезпечення їх благоустроєним житлом;
23) здійснює видатки на проведення заходів з поховання та увічнення пам'яті суддів, у тому числі суддів у відставці;
24) забезпечує у взаємодії з органами суддівського самоврядування, судами, правоохоронними органами незалежність, недоторканність і безпеку суддів;
25) організовує та фінансує будівництво, ремонт будинків і приміщень судів, забезпечує їх технічне оснащення;
26) здійснює організаційне забезпечення діяльності судів, а також матеріально-технічне забезпечення діяльності органів суддівського самоврядування та кваліфікаційних комісій суддів;
27) організовує в установленому порядку створення, впровадження та функціонування Єдиної судової інформаційної системи, Єдиного державного реєстру судових рішень, інших реєстрів та інформаційних систем, забезпечення ведення яких належить її до повноважень;
28) організовує впровадження в судах комп'ютеризації для судочинства, діловодства та інформаційно-нормативного забезпечення судової діяльності; забезпечує суди необхідними технічними засобами фіксування судового процесу;
29) організовує діяльність служби судових розпорядників, забезпечує їх форменим одягом;
30) забезпечує суди та суддів символами судової влади (Державними Прапорами України, зображеннями Державного Герба України), мантіями та суддівськими нагрудними знаками;
31) виконує відповідно до законодавства функції з управління об'єктами державної власності, що належать до сфери її управління;
32) затверджує зразки бланків і печаток судів, а також забезпечує виготовлення посвідчень судді, голови суду та його заступника, судді у відставці;
33) здійснює у межах своїх повноважень міжнародне співробітництво у сфері організаційного забезпечення діяльності судів;
34) розглядає звернення громадян з питань, що належать до її компетенції, вживає заходів до усунення причин та умов, які породжують такі звернення, здійснює організаційне забезпечення розгляду органами суддівського самоврядування та кваліфікаційними комісіями заяв, пропозицій, а також скарг на діяльність суддів;
35) проводить консультації з громадськістю з питань організаційного забезпечення діяльності судів;
36) вживає заходів для створення бібліотек у судах та забезпечує формування їх фондів, у тому числі комп'ютерних баз даних;
37) забезпечує в межах своїх повноважень:
реалізацію державної політики у сфері охорони державної таємниці, контроль за її збереженням у судах, територіальних управліннях, на підприємствах, в установах та організаціях, що належать до сфери її управління;
здійснення заходів з мобілізаційної підготовки;
38) здійснює інші повноваження відповідно до законодавства.
5. ДСА має право:
1) одержувати від органів суддівського самоврядування, кваліфікаційних комісій суддів, судів, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності, а також громадян та їх об'єднань інформацію, документи, матеріали, необхідні для виконання покладених на неї завдань;
2) залучати науковців, спеціалістів центральних та місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності за погодженням з їх керівниками для розгляду питань, що належать до її компетенції;
3) скасовувати в межах своїх повноважень акти територіальних управлінь у разі їх невідповідності актам законодавства та рішенням ДСА;
4) утворювати у разі потреби за погодженням з керівниками інших центральних та місцевих органів виконавчої влади комісії, робочі та експертні групи, залучати в межах своїх повноважень спеціалістів та скликати в установленому порядку наради з питань, що належать до її компетенції;
5) утворювати, реорганізувати та ліквідувати в установленому порядку підприємства, установи та організації.
6. ДСА здійснює свої повноваження безпосередньо та через територіальні управління, а також підприємства, установи та організації, що належать до сфери її управління.
7. ДСА взаємодіє під час виконання покладених на неї завдань з іншими державними органами та органами місцевого самоврядування, органами суддівського самоврядування, кваліфікаційними комісіями суддів, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності, а також відповідними органами інших держав.
8. У разі потреби ДСА разом з іншими центральними та місцевими органами виконавчої влади видає спільні акти.
Нормативно-правові акти ДСА, у тому числі ті, що видані разом з іншими центральними та місцевими органами виконавчої влади, у випадках та порядку, визначених законодавством, підлягають державній реєстрації.
Рішення ДСА, прийняті в межах її повноважень, обов'язкові для виконання підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності, а також громадянами.
9. ДСА очолює Голова, якого призначає на посаду та звільняє з посади Кабінет Міністрів України за поданням Прем'єр-міністра України, погодженим з Радою суддів України. Голова ДСА може бути звільнений з посади також за рекомендацією з'їзду суддів України.
Пропозиції Прем'єр-міністрові України щодо призначення на посаду та звільнення з посади Голови ДСА вносить Перший віце-прем'єр-міністр України.
Голова ДСА має заступників, у тому числі одного першого, які призначаються на посаду та звільняються з посади в установленому Кабінетом Міністрів України порядку за поданням Першого віце-прем'єр-міністра України, погодженим з Радою суддів України.
Пропозиції Першому віце-прем'єр-міністру України щодо призначення на посаду та звільнення з посади заступників Голови ДСА вносить Голова ДСА.
10. Голова ДСА:
1) здійснює керівництво державною судовою адміністрацією, несе персональну відповідальність перед Кабінетом Міністрів України за виконання покладених на неї завдань;
2) організовує роботу ДСА, розподіляє обов'язки між своїми заступниками;
3) забезпечує розроблення і виконання Програми діяльності Кабінету Міністрів України в частині проведення державної політики щодо організаційного забезпечення діяльності судів, здійснює керівництво дорученою йому сферою;
4) подає в установленому порядку на розгляд Кабінету Міністрів України проекти законодавчих та інших нормативно-правових актів з питань, що належать до компетенції ДСА;
5) порушує в установленому порядку питання про притягнення до дисциплінарної відповідальності своїх заступників;
6) затверджує положення про структурні підрозділи ДСА, визначає службові обов'язки та затверджує посадові інструкції її працівників;
7) призначає на посаду та звільняє з посади:
працівників ДСА;
начальників територіальних управлінь за погодженням з Радою суддів України та головами відповідних місцевих держадміністрацій, керівника та заступників керівника Академії суддів за погодженням з Радою суддів України;
заступників начальників територіальних управлінь;
8) призначає на посаду в установленому порядку на підставі укладених контрактів та звільняє з посади керівників підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління ДСА;
9) розглядає в установленому порядку питання щодо присвоєння працівникам ДСА, начальникам територіальних управлінь та їх заступникам рангів державних службовців, здійснює визначені законодавством заходи стосовно заохочення та притягнення до відповідальності зазначених осіб, а також керівників і заступників керівників підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління ДСА;
10) вносить Президентові України погоджені в установленому порядку подання про визначення кількості суддів у судах;
11) приймає рішення щодо розподілу бюджетних коштів, головним розпорядником яких є ДСА;
12) затверджує:
Положення про територіальні управління державної судової адміністрації, а також структуру і штатний розпис територіальних управлінь за поданням їх начальників;
чисельність працівників апарату судів на підставі відповідного акта Кабінету Міністрів України та її розподіл і в установленому порядку - штатні розписи судів;
разом з Головою Верховного Суду України за погодженням з Радою суддів України статут Академії суддів;
13) інформує про діяльність державної судової адміністрації Раду суддів України та з'їзд суддів України;
14) представляє в установленому порядку працівників державної судової адміністрації, апарату судів, Академії суддів, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління ДСА, до відзначення державними нагородами;
15) затверджує за погодженням з Радою суддів України положення про службу судових розпорядників та зразки їх форменого одягу;
16) здійснює інші повноваження, передбачені законодавством.
11. Голова ДСА у межах своїх повноважень на основі та на виконання актів законодавства видає накази та розпорядження, організовує і контролює їх виконання.
12. Для погодженого вирішення питань, що належать до компетенції ДСА, та обговорення основних напрямів її діяльності в ДСА утворюється колегія.
До складу колегії входять Голова ДСА (голова колегії), його заступники, а також керівники структурних підрозділів ДСА і територіальних управлінь, яких визначає Голова. До складу колегії можуть також входити інші особи.
Членів колегії затверджує та увільняє Голова ДСА.
Рішення колегії вводяться в дію наказами Голови ДСА.
13. Для здійснення координації заходів, пов'язаних з проведенням консультацій з громадськістю, сприяння реалізації громадянами конституційного права на участь в управлінні державними справами, врахування громадської думки у процесі підготовки та організації виконання рішень з питань формування та реалізації державної політики щодо організаційного забезпечення діяльності судів при ДСА діє громадська рада.
Громадську раду очолює голова, який обирається членами ради строком на два роки.
Склад та положення про громадську раду при ДСА затверджує голова громадської ради.
14. Для розгляду наукових рекомендацій та інших пропозицій щодо удосконалення організаційного забезпечення діяльності судів у ДСА може бути утворено наукову чи науково-консультативну раду.
Склад таких рад та положення про них затверджує Голова ДСА.
15. Граничну чисельність працівників державної судової адміністрації затверджує Кабінет Міністрів України.
Структуру ДСА затверджує її Голова за погодженням з Першим віце-прем'єр-міністром України.
Штатний розпис і кошторис ДСА затверджує її Голова за погодженням з Мінфіном.
16. ДСА є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в органах Державного казначейства України, печатку із зображ