flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Юрій Гончарук: «Працюємо, незважаючи на труднощі, дієво»

22 грудня 2014, 11:11

 

22 грудня  2014 р.

Юрій Гончарук: «Працюємо, незважаючи на труднощі, дієво»

 

Практично завершується ще один календарний рік. Яким він був для судових інституцій краю у сфері організаційно-технічного забезпечення, що вдалося із запланованого реалізувати у життя та над якими пріоритетами регіональне судове адміністрування буде працювати у найближчий час? На ці та інші питання ми попросили відповісти начальника Територіального управління ДСА України в області, заслуженого юриста України Юрія Гончарука.

- Чесно кажучи, попередні роки, як для нашого управління так і для місцевих судів в частині фінансового, матеріально-технічного чи іншого виду  забезпечення були чи не найскладнішими періодами нашої діяльності, - зізнається Юрій Георгійович. - Поточний рік, на жаль, теж не став виключенням. І справа зовсім не у відсутності професійної підготовки наших працівників чи працівників апарату судів, в їхньому бажанні трудитись та чесно виконувати свої функціональні обов’язки. Навпаки, останнім часом у нас сформувалась певна тенденція до зменшення плинності кадрів, що, звичайно ж, позитивно впливає на стабільність роботи як судів, так і нашого управління, підвищення професійного розвитку, отримання відповідного досвіду та інших не менш позитивних навичок, що так необхідні при виконанні працівникам своїх службових обов’язків. 

Суть наших проблем зовсім в іншому – у непроведенні платіжних доручень органами казначейської служби у Чернівецькій області. Ця ситуація не тільки позбавляє нас можливості проводити будь-які заходи, спрямованні на забезпечення судів необхідним матеріальним устаткуванням, а й ще призводить до утворення заборгованості перед нашими постачальниками чи підрядниками, котра існує ще з 2013 року.

Кошти, що перераховуються на наш рахунок з ДСА України, мали б спрямовуватись, у першу чергу, на погашення минулорічної кредиторської заборгованості. Проте через ці ж причини (непроведення платежів органами Держказначейства) заборгованість не погашається, а потреби судів у товарах та послугах не задовольняються. Невеликі запаси, зроблені територіальним управлінням у минулому році, на сьогодні практично вичерпані, а через непогашення заборгованості наші постачальники надалі відпускати товари та послуги у борг відмовляються.

З такою ж проблемною ситуацією (непроведення платежів) ми зіштовхнулись й при підготовці приміщень судів до осінньо-зимого періоду. Переважна більшість газових чи електричних котлів, що розміщені в судах, потребували комплексного ремонту чи профілактичних робіт, а в деяких судах, взагалі виникла необхідність у заміні такого обладнання на нові, через те, що терміни їх експлуатації вже давно були вичерпані. Не буду говорити й про необхідність у надані дозволу від уповноважених на те установ (ПАТ «Чернівцігаз» та ПАТ «Чернівціобленерго») на підключення до центральних мереж газового чи електропостачання, проведення повірок лічильників, організації проведення спеціального навчання відповідальних за безпечну експлуатацію обігріваючого обладнання, закупівлі комплектуючих, необхідних для використання в опалювальний період, тощо. І за кожний такий захід, чи виконання робіт або ж придбання відповідного устаткування необхідно провести розрахунки з постачальниками таких товарів чи виконавцями, які надали такі послуги.  

Зрозуміло, що більшість таких організації є монополістами на ринку послуг з використання природних ресурсів, необхідних для опалення приміщень судів. Більше того, без відсутності фінансових підкріплень, що передбачають заходи з підготовки до опалювального сезону, такі установи відмовляються надавати ті чи інші послуги. Якщо не вживати жодних заходів, ситуація могла б бути критичною. І, як наслідок,  відсутність можливості  підтримувати необхідну температуру у приміщеннях місцевих судів при настанні зимових холодів.

Варто все ж зазначити, що наші доводи та аргументи, що наводились у неодноразових зверненнях до керівництва казначейства, були позитивно сприйняті та в подальшому забезпечено проведення необхідних фінансових документів. Дана обставина дала змогу управлінню успішно завершити вже розпочаті заходи, спрямовані на підготовку до опалювального періоду приміщень судів краю. 

Окрім того, коротко хотілось би акцентувати увагу на проблемах, пов’язаних із заборонами щодо витрачення бюджетних коштів практично по всім напрямкам забезпечення державних установ, у тому числі і тих, що відносяться до судової гілки влади. Мова йде про постанову Кабінету Міністрів України №65 від 1 березня 2014 р. «Про економію державних коштів та недопущення втрат бюджету». Відповідно до даного нормативного акту, всі органи та підрозділи, котрі фінансуються із державного бюджету, зобов’язані вживати суттєвих «заходів щодо економного та раціонального використання державних коштів». Таким чином ми позбавлені можливості проводити, для прикладу, капітальні чи поточні ремонти залів засідань у судах, архівів, коридорів тощо.  

Реальна практика життєдіяльності судових інституцій краю також засвідчує, що для їх успішного функціонування варто внести доповнення чи зміни до вже діючих нормативних актів. Якщо коротко, то потребує, на наш погляд,  врегулювання питання щодо наявного на сьогодні своєрідного двовладдя, що має місце у судах.  Переконані, що необхідно в законодавчому порядку поновити повноваження голови суду щодо організації роботи всього колективу суду. На своє вирішення очікує й рішення про належну оплату праці слідчим суддям, яким доводиться працювати  у вихідні та святкові дні (детальніше про це йшлося у попередньому випуску «КДБ»). Сподіваємось також, що запрацює нова редакція Закону України «Про прокуратуру», яким, зокрема, передбачено, що розмір посадового окладу працівника апарату суду, посада якого віднесена до шостої категорії посад державних службовців, буде встановлюватися у розмірі 30 відсотків посадового окладу судді місцевого суду. Посадові оклади працівників апарату суду, посади яких віднесені до кожної наступної категорії посад державних службовців, установлюються з коефіцієнтом                1,3 пропорційно посадовим окладам працівників апарату суду, посади яких віднесені до попередньої категорії посад державних службовців.

У зв’язку з цим до територіального управління надходять численні звернення від працівників апаратів судів стосовно порядку виконання даної норми Закону, зазначу, що на сьогоднішній день ДСА України звернулося до Міністерства соціальної політики України та Мінфіну з приводу збільшення бюджетних асигнувань, необхідних для реалізації наведених положень при доопрацюванні проекту Державного бюджету України на 2015 рік. Тож сподіваємось, що центральні органи виконавчої влади врахують дані пропозиції.

 На своє вирішення очікує також чітке законодавче врегулювання питання щодо забезпечення судів житлом, оскільки станом на 1 жовтня 2014 року у черзі на отримання житла в цілому по Україні перебуває 1308  суддів, що складає шосту частину від загальної кількості суддів (у нашій області 26 суддів місцевих загальних судів).

Існує також ряд проблемних питань іншого характеру, зокрема, облаштування у судах спеціальних кімнат для утримання підсудних та відпочинку конвою. І при наявності коштів ми будемо поетапно їх вирішувати.

Про все це ми поведемо мову у січневому випуску «КДБ». А зараз про наші  окремі напрацювання у фінансовому, матеріальному-технічному та інформаційному забезпеченні місцевих (районних) судів,  який розглядаємо як динамічний процес, що не обмежується лише одноразовими акціями.

Зокрема, приємно повідомити читачам, що після тривалих обговорень та дискусій було знайдено спільну позицію з Чернівецькою обласною та міською радою щодо необхідності  проведення добудови третього поверху приміщення Шевченківського районного суду м. Чернівців, який є найбільшим за кількістю суддів та працівників апарату, які працюють з найбільшим навантаженням у досить незручних умовах. Питання добудови вже пройшли обговорення у комітетах обласної ради, тож найближчим часом будуть розпочаті необхідні будівельні роботи. Таким чином, після завершення реконструкції суду судді та працівники апарату у своєму розпорядженні матимуть можливість освоїти для виконання своїх службових обов’язків - 440,74 кв.м. робочих площ, що значно поліпшить умови роботи апарату даного суду.

        Варто також зазначити, що цього року ми вирішили й багато інших досить важливих для нас проблем. Мова йде про встановлення у більшості судів нових, набагато економніших приладів опалення, налагодження системного процесу ремонту та заправки картриджів для комп’ютерів, встановлення металевих загороджень нового зразка для утримання підсудних, оснащення приміщень судів сучасними засобами відеофіксації та охоронно-пожежною сигналізацію тощо.

Іншими словами, багато планових питань нам все ж вдалося, незважаючи на труднощі, реалізувати у життя, ще більше залишилося на наступний рік. Над ними й будемо працювати з перших днів 2015-го, а також інформувати про напрацювання та проблеми в організаційно-технічному забезпеченні судових інституцій краю Вас, шановні читачі!

                                                                               Записав Павло Тюфтій