flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

ЮРІЙ ГОНЧАРУК: « Працюємо задля благополуччя людей»

15 травня 2012, 11:39


    ЮРІЙ ГОНЧАРУК: « Працюємо задля благополуччя людей»

 

           Як уже й інформував наш часопис, у серпні  п.р. виповнюється десять років з часу початку функціонування Державної судової адміністрації України.  У цьому та наступних випусках «КДБ» ми розповідатимемо про перші та подальші кроки представництва цієї досить поважної структури на Буковині. Наразі – перші кілька питань до начальника Територіального управління ДСА України у Чернівецькій області Юрія Гончарука.

 

     - Кілька слів, будь ласка, про початок  роботи управління, яке Ви очолили.  Які труднощі та проблемами доводилось долати насамперед?

      -  Якщо образно висловлюватись, то наша робота наприкінці 2002 – на початку 2003-го років розпочиналася з «чистого», як кажуть, «аркушу». Тобто, у нас не було нічого: ні приміщення,  ні фахівців, ні умеблювання. І що найстрашніше – не було коштів.

    Натомість було 14 районних судів, які заледве виживали в організаційному плані. Пригадую, що кожен трудовий день голови судів розпочинали із з’ясування питань: де і за які кошти придбати поштові марки та конверти для відправки кореспонденції, де і в якій кількості взяти папір для ведення  протоколів судового засідання чи тиражування копій вироків, яким чином і де відремонтувати друкарські машинки, які вже давно відпрацювали свій ресурс, чи поодинокі комп’ютери, які тільки-но почали появлятись у судах.

      А що вже говорити про приміщення судів? Це були, як правило, непристосовані до умов судочинства споруди  без будь-яких комунальних зручностей. В одному кабінеті, як правило, працювало  по два судді, в інших -  по п’ять-шість секретарів судових засідань чи працівників канцелярії. Практично у кожному суді було по одній залі засідання, провести судовий процес у яких судді могли тільки по заздалегідь визначеній черзі.

      У співробітників нашого управління теж не було відокремленого приміщення. Спершу наявний тоді персонал тіснився в одній кімнаті Шевченківського районного суду м. Чернівці. Згодом обласна рада здала управлінню під оренду 4-кімнатну мансарду. Забігаючи наперед, відзначу, що дещо пізніше за клопотанням керівництва управління Чернівецька міська рада виділила для потреб Шевченківського районного суду м. Чернівці невеликий двоповерховий особняк, в якому після здійсненого капітального ремонту і розміщувалось управління впродовж 2004 – 2006 років. У подальшому наш колектив передислокувався  у відокремлене приміщення Садгірського районного суду м. Чернівці, яке за своїми санітарно–технічними параметрами відповідає вимогам перебування у ньому службового персоналу.

    Та повернемось до наших перших кроків. У 2003 рокі  поступово з ДСА України почали надходити кошти. Тож ми вже могли думати  про хоча б поточні ремонти приміщень районних судів,  про облаштування територій,  про придбання сучасної техніки.  У нашому колективі поступово сформувався колектив однодумців-професіоналів, яких об’єднувало бажання зробити все можливе і, навіть, неможливе, аби забезпечити повноцінне функціонування місцевих судів краю.

     З того часу багато води, як кажуть, стекло… За десять років у судах змінилось практично все: і «обличчя», якщо можна так висловитись, судів, і внутрішній інтер’єр, і матеріально-технічне забезпечення.

      - І все ж хоча б тезисно про  напрацювання   управління  у плані забезпечення повнокровної діяльності місцевих судів Буковини…  

      - Останнім часом  практично знято проблему та врегульовано механізми фінансування поточних видатків на безпосереднє здійснення судочинства, у кожному із судів проведено або ж капітальний, або ж поточний ремонти, значно розширено виробничо-службові прощі (збільшено кількість залів судових засідань,  облаштовано кабінети суддів та працівників апаратів судів, виділено приміщення для представників прокуратури та адвокатури тощо).

      Уже віддавна відійшли в минуле такі питання, як придбання паперу для друку, бланків процесуальних документів, поштових атрибутів; наявність коштів на оплату за використані теплову та електричну енергію, за водопостачання; забезпечення суддів та працівників апаратів судів сучасними організаційно-технічними засобами, необхідною нормативною базою та літературою.

     Достатньої уваги останнім часом приділяємо питанням доступу суддів до комп’ютерної системи законодавства «Ліга», що дає можливість систематично відстежувати численні зміни до законодавства, забезпечення судів сучасними засобами технічної фіксації судових процесів, питанням пропускного режиму у суди та безпеці учасників судових процесів, санаторно-курортному лікуванню суддів тощо. Зрештою, про все, що нам вдалося за десять років зробити, важко і переповісти…  

      - Відомо, що у місцевих судах Буковини цими днями проводиться цільова заміна комп’ютерної техніки на сучасні та спеціалізовані комп’ютерні  комплекси…

       -  І це приємна реальність нашого сьогодення, ще один етап становлення вітчизняного судочинства на рівень європейських стандартів.

    ДСА України постійно шукає нові шляхи та методи взаємозв’язків із європейською спільнотою. І нещодавно було досягнуто взаємної домовленості із Радою Європи про постачання для вітчизняної Феміди комп’ютерної техніки.

     У відповідності до «Договору про придбання обладнання та програмного забезпечення для регіональної комп’ютеризації судів Чернівецької області України у рамках Спільної програми Європейського Союзу та Ради Європи «Прозорість та ефективність судової системи України»  нам  поставлено понад 370 одиниць техніки нового зразка. Зокрема, сучасних комп’ютерів та моніторів, багатофункціональних пристроїв, серверного обладнання,  а також засобів фіксації судових процесів. 

     Впродовж травня наші фахівці систематично виїжджали у  місцеві  (районні) суди  краю і проводили заміну даної техніки та її налаштування. Враження від роботи на сучасних комп’ютерах суддів та працівників апаратів судів словами просто не передати.  І це, на мою думку, ще одне суттєве напрацювання ДСА України у міжнародній галузі співробітництва, ще один крок наших судових установ до цивілізованого прогресу.    

     - І все ж таки, які проблеми у забезпеченні діяльності судів ще очікують свого вирішення. Про що мріється Вам, як начальнику управління напередодні 10-річчя з часу початку діяльності?

    -   Мрії самі земні і цілком реальні. Дуже б хотілося, щоб усі без виключення суди Буковини (та й України в цілому) були розміщені у просторих, максимально пристосованих для судочинства приміщеннях, де б добре почувалися не тільки персоналу суду, а й усім  учасникам судового процесу, а також громадянам, які звертаються до суду за захистом свої прав та інтересів.

         Попре всі кроки,  які ми здійснили для покращення умов роботи в судах, ще чимало їх працюють у приміщеннях, які за кількістю службових місць не відповідають загальноприйнятим нормам. Десь потрібно здійснити реконструкцію і добудову, а десь – побудувати нове приміщення (Путила, Сторожинець). Ми до цього готові: отримали в установленому порядку земельні ділянки, розробили проектно-кошторисну документацію. Однак,  вся проблема у фінансуванні цих робіт.

         Судам не потрібні розкішні апартаменти, як цим в свій час докоряли нам деякі чиновники. Судам потрібно забезпечити нормальні умови для своєї роботи. Та й не тільки суддям та працівникам апаратів, це  потрібно і жителям Буковини, які з тих чи інших причин відвідують судові органи.  

         Дуже б хотілося, щоби найближчим часом працівники апаратів судів отримували б за свою працю достойну зарплату.

         Але я щирий оптиміст і впевнений, що вирішення цих вкрай наболілих проблем – це справа найближчого часу. 

     - Дякуємо за розмову! А до розмови про інші  аспекти діяльності Вашого Територіального управління ми повернемось у наших подальших випусках.