flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

ІВАН САРАФЕНЮК: "МІСЦЕВІ СУДИ ПОТЕРПАЮТЬ ВІД НЕСТАЧІ КОШТІВ"...

15 червня 2009, 09:30

 

 ІВАН САРАФЕНЮК: "МІСЦЕВІ СУДИ ПОТЕРПАЮТЬ ВІД НЕСТАЧІ КОШТІВ"...  
 

15. 06. 2009 

  Принципи самостійності судової влади та незалежності суддів в Україні гарантуються Конституцією України ( т.. 126), Законами України «Про судоустрій України» від 7 лютого 2002 р. ( т.. 14) та «Про статус суддів» від 15 грудня 1992 р. ( т.. 3). Зокрема, у цих нормативних актах держава гарантує фінансове та матеріально-технічне забезпечення суддів і судів - належне фінансове забезпечення судів у розмірі, достатньому для ефективного виконання судами їхніх функцій, достойну оплата праці суддів. А яка реальна ситуація з фінансуванням судової влади склалася на сьогодні. Про це кореспондент попросив розповісти заступника начальника Територіального управління ДСА України у Чернівецькій області Івана Сарафенюка. 


  Принципи самостійності судової влади та незалежності суддів в Україні гарантуються Конституцією України ( т.. 126), Законами України «Про судоустрій України» від 7 лютого 2002 р. ( т.. 14) та «Про статус суддів» від 15 грудня 1992 р. ( т.. 3). Зокрема, у цих нормативних актах держава гарантує фінансове та матеріально-технічне забезпечення суддів і судів - належне фінансове забезпечення судів у розмірі, достатньому для ефективного виконання судами їхніх функцій, достойну оплата праці суддів. А яка реальна ситуація з фінансуванням судової влади склалася на сьогодні. Про це кореспондент попросив розповісти заступника начальника Територіального управління ДСА України у Чернівецькій області Івана Сарафенюка.
  - На жаль, проблеми матеріально-технічного забезпечення судової влади України мають місце уже впродовж кількох останніх років - щорічно бюджетний запит ДСА задовольняється на 50-55%, - зауважує Іван Іванович. - Причому, левова частка цих коштів припадає на зарплату й соціальні видатки. А на відправлення судочинства передбачалося всього 15-17 відсотків від загального обсягу фінансування судової системи. 
  Особливо критичним для судової влади був минулий 2008 рік, коли бюджетний запит ДСА України був задоволений лише на неповних 50%.  
  Не став виключенням у цьому плані і поточний рік. Адже Законом України «Про Держаний бюджет України на 2009 рік» видатки на здійснення організаційного забезпечення діяльності судів загальної юрисдикції становлять лише 1 мільярд 985 тисяч гривень, що фактично становить приблизно 22% від потреб (потрібно щонайменше дев’ять мільярдів), з яких на здійснення правосуддя припадає 2,6 відсотки.  
  На продовження розмови кілька слів про Буковину. У нас теж, на жаль, як і по Україні в цілому, переважна частина приміщень, в яких розташовуються суди, не відповідають затвердженим технічним і санітарним вимогам, а Путильський суд працює майже у непридатному для цього приміщенні. Окрім того, у п’яти-семи судах краю ми з року в рік відкладаємо капітальні ремонти. А у приміщенні, в якому дислокується Сокирянський районний суд, розміщено ще кілька організацій, у т.ч. і районний ЗАГС. І це призводить до парадоксальної ситуації – у вихідні дні у залах будівлі проводяться церемонії створення нових сімей, а у робочі дні у цих же залах суд розлучає подружжя, яке, на жаль, не зуміло зберегти сім’ю.  
  Недофінансування судової гілки влади призводить й до інших негативних наслідків. Зокрема, в окремих судах області практично неможливо організувати роботу належним чином через відсутність необхідної кількості залів судових засідань, оргтехніки, відключення приміщень від теплової, електричної та телефонної мереж, відсутність коштів на відрядження, оплату участі адвокатів, свідків та потерпілих при розгляді справ тощо. 
  Тож однозначно, що недофінансування судової влади не лише суттєво гальмує її діяльність, але й формує загрозу конституційному праву громадянина на справедливий суд, на відстоювання у судах своїх прав, свобод та інтересів.

  Іван Сарафенюк, 
заступник начальника Територіального управління 
ДСА України у Чернівецькій області