flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Новації антикорупційного законодавства України

22 грудня 2013, 16:13

 

Новації антикорупційного законодавства України

Корупційні діяння продовжують підривати демократичний устрій нашої держави та соціальну справедливість, порушувати права людини та громадянина. І тому прийняття нових актів антикорупційного законодавчого спрямування сприймаються як ще одна можливість подолання цього зла. При цьому досить важливо, щоби кожна законодавча ініціатива було зрозуміла і доступна кожному із нас

Для приведенню низки законодавчих актів України у відповідність до сучасного антикорупційного законодавства в Україні ухвалено Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у звязку з прийняттям Закону України «Про засади запобігання та протидії корупції» від 17 травня 2012 року, який набув чинності 13 червня 2012 року.

Нагадаю, що цим нормативним актом передбачено обмеження, що мають попереджальний характер і спрямовані на запобігання корупції, чітко розмежовано вимоги застосування кримінальної та адміністративної відповідальності за скоєння корупційного діянняВнесено також суттєві доповнення у трудове законодавство. Зокрема, варто памятати про зміни до КЗпП - до статті 36 згаданого Кодексу, що містить підстави припинення трудового договору, доповнена новою підставоюнабуття законної сили судовим рішенням, відповідно до якого працівника притягнуто до відповідальності за корупційне правопорушення. Цю ж статтю доповнено нормою, яка встановлює триденний строк (з дня одержання органом державної влади, органом місцевого самоврядування, підприємством, установою, організацією копії відповідного судового рішення, яке набуло законної сили), впродовж якого особа підлягає звільненню з роботи у разі корупційного правопорушення.

         Вказані зміни значно полегшили роботу кадрових служб, оскільки раніше поставало питання, за якою статтею КЗпП звільняти працівників за вчинення корупційних правопорушень. Аналогічний строк тепер встановлено і для припинення трудового договору внаслідок набуття законної сили вироком суду, яким працівника засуджено до позбавлення волі (окрім випадків звільнення від відбування покарання з випробуванням) або до іншого покарання, яке унеможливлює продовження цієї роботи. У цьому разі строк поширюється і на правопорушення, не повязані з корупцією.   

Даним Законом значно вдосконалено правове регулювання спеціальних перевірок щодо осіб, які претендують на зайняття посад, повязаних з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування. У ньому встановлено додаткові підстави для відмови у прийнятті на роботу через результати спеціальної перевірки. На теперішній час не можна прийняти на посаду з антикорупційними обмеженнями особу, яка раніше притягалася до відповідальності за вчинення злочину, за винятком реабілітованої, або на яку протягом трьох останніх років накладалось адміністративне стягнення за вчинення адміністративного корупційного правопорушення.

З ухваленням даного Закону  підставою для позбавлення пенсій державних службовців може бути лише звільнення у звязку з притягненням до кримінальної відповідальності за вчинення корупційного правопорушення, тобто за найбільш тяжкі корупційні злочини.

Закон, про який іде мова, став значним кроком у вдосконалення законодавства про боротьбу з корупцією, оскільки  узгодив певну кількість інших законодавчих актів, розвязав низку законодавчих колізій, значно підвищив ефективність реалізації антикорупційних механізмів і спростив застосування антикорупційного законодавства на практиці.

    Корнелія Чорней,, помічник заступника  

                     голови Герцаївського райсуду